Didem ŞEN, M.A, CCC-SLP

Konuşma ve Dil Bozuklukları Uzmanı

Didem ŞEN, M.A, CCC-SLP

Konuşma ve Dil Bozuklukları Uzmanı

Orta ve lise öğrenimini Kültür Koleji ve Özel Kültür Fen Lisesi’nde tamamladı. 2002 yılında İstanbul Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu’nu bitirdikten sonra aynı sene, Konuşma-Dil Patolojisi ve Odyoloji alanında yüksek lisans eğitimi almak için ABD’nin New York eyaletine yerleşti. 2005 yılında New York Üniversitesi’nden Konuşma ve Dil Bozuklukları Uzmanı olarak mezun oldu.

2005-2008 yılları arasında Manhattan’da bulunan InterActive Therapy Group Çocuk Merkezi’nde klinisyen olarak görev yaptı. New York’un çeşitli bölgelerinde, 0-5 yaş grubu çocuklar için ev ve anaokullarında, 5-16 yaş grubu öğrenciler için okullarda konuşma-dil, ve cigneme-beslenme değerlendirmesi ve danışmanlığı hizmetleri sundu. 2006 yılında American Speech Language Hearing Association (ASHA) tarafından verilen Certificate of Clinical Competence in Speech-Language Pathology (CCC-SLP) sertifikasını almaya hak kazandı.

New York University Speech and Hearing Clinic, P.S. 89, Special Citizens Futures Unlimited, Bellevue Hospital Center ve New York University School of Medicine, eğitim aldığı ve klinik stajlarını tamamladığı merkezler arasındadır. American Speech Language and Hearing Association (ASHA) üyesidir.

2008 yılının Ağustos ayında Türkiye’ye döndükten sonra Günışığı Çocuk ve Aile Danışmanlık, Değerlendirme ve Eğitim Merkezi ekibine katılmıştır. 2010 yılında Maryland/ABD’de düzenlenen DIR® FLOORTIME™ enstitüsüne katıldı ve DIR-B sertifikasını aldı. 2010-2011 yılları arasında DIR® FLOORTIME™ fakülte üyesi Rosemary White, OTR/L ile klinik süpervizyon eğitimlerine devam etti. 2012 yılında DIR® FLOORTIME™-C eğitimini başarı ile tamamladı ve Türkiye’deki sayılı DIR-C/Advanced FLOORTIME™ Player sertifika sahibi terapistlerden biri olmaya hak kazanarak çocuklar ve aileler ile çalışmalarına devam etmektedir.
(Lütfen bakınız: http://www.icdl.com/intprograms/providers/Turkey.shtml)

İlgi alanları:

Çocukluk çağında görülen konuşma ve dil bozuklukları, artikülasyon problemleri, konuşma gecikmesi, cigneme-yutma bozuklukları, oral-motor yetersizlikler. Farklı gelişim belirtileri sergileyen çocuklar için değerlendirme ve erken müdahele yaklaşımlarının uygulanması. DIR® FLOORTIME™ tekniği ile sosyal dil gelişimi ve fonksiyonel iletişim yeteneklerinin geliştirilmesi, kazanılan becerilerin evde ve okulda devam ettirilebilmesi için aile eğitimi. PROMPT yaklaşımı ile konuşma seslerinin doğru üretilmesinin öğretimi.

Aldığı eğitim ve seminerlerden bazıları:

  •  Sensory Integration in Pediatric Practice / Çocuklar için Duyu Bütünlemesi Yaklaşımı (Jane B. McLean, Columbia University, New York, ABD)
  •  Early Intervention for Swallowing and Feeding Disorders / Yutma ve Beslenme Bozuklukları İçin Erken Müdahale (Justine Joan Sheppard & Hilda Pressman, New York, ABD)
  •  Introduction to PROMPT: Technique / PROMPT yaklaşımı (The PROMPT Institute, Inc., New York, ABD)
  •  Developmental Apraxia of Speech / Apraksi (InterActive Therapy Group, New York, ABD)
  •  Disfluency and Stuttering Therapy in School-Aged Children / Okul Çağı Çocuklarında Kekemelik Terapisi (Public School 89, New York, ABD)
  •  Identification and Reporting of Child Abuse and Maltreatment (The University of the State of New York, New York, ABD)
  •  School Violence Prevention and Intervention / Okulda Şiddeti Önleme ve Müdahale (The University of the State of New York, New York, ABD)
  •  Mental Health in Early Intervention / Erken Müdahalede Akıl Sağlığı (New York Zero-to-Three Network, New York, ABD)
  •  Totally Treatment: Sensory Integration and DIR® FLOORTIME™ (Rosemary White, New York, ABD)
  •  Advanced DIR Review (Kim Radecki, New York, ABD)